Treceți la conținutul principal

Ce am învățat de la concertul Scorpions?

Săptămâna trecută am avut parte de o mult dorită și necesară ieșire din cotidian: am fost la concertul Scorpions la București.

Mă așteptam să fie fain, dar mă bucur să pot spune că mi-a depășit așteptările.
În afară de muzica bună, acest concert a venit la pachet cu niște reflecții importante și confirmări cu privire la ceea ce înseamnă succes și a-ți trăi viața în termenii tăi, lecții esențiale dacă vrei să trăiești o viață plină de sens.
Să încep cu începutul:
Înclin să cred că toată lumea știe cine este ”Scorpions” și probabil multora le plac melodiile lor, mai ales baladele care au un mesaj foarte puternic și o linie melodică foarte faină. În ciuda faptului că îmi place ”Scorpions”, nu pt spune că sunt un mare fan (chestia asta cu fanii înrăiți pur și simplu nu mă caracterizează, la mine există doar lucruri și oameni pe care fie îi apreciez, fie îmi plac foarte mult... dar fără a călca pe picioare sau în picioare pe nimeni pentru asta J).
Deși cei de la ”Scorpions” sunt oameni cu mult trecuți peste 50 de ani (ceea ce nu realizasem înainte de concert, imaginea mea despre ei fiind cea din ”Wind of Change” sau ”White Dove”, care au fost filmate cu vreo 20 de ani în urmă...), nu s-au dezmințit, și au cântat aproape 2 ore fără întrerupere și fără să plictisească. De fapt prima oră nici nu ne-am dat seama când a trecut, puteai să juri că nu au trecut mai mult de un sfert de oră de când începuseră să cânte.

Oamenii au valoare și oferă valoare, nu există nici o urmă de îndoială în privința asta.
Își respectă publicul, își respectă meseria și nu fac rabat de la calitate, dând dovadă de mare profesionalism. Nici nu ar fi fost atât de recunoscuți și de îndrăgiți (cu alte cuvinte nu ar fiavut atâta succes), dacă lucrurile ar fi stat altfel.

Si te întrebi...  cum este oare posibil?!...
Nu-mi dădusem seama înante de concert, dar oamenii ăștia sunt împreună de 53 de ani!!!... Da, ai citit bine: sunt împreună de peste 50 de ani!!!

Iar întrebarea îmi revine obsesiv în minte:
- Cum e posibil?!...
Sunt sigură că nu a fost ușor, dar uite că oamenii strâng zeci de mii de spectatori și după 50 de ani.

Și-ți rulează în minte tot felul de idei... se ridică semne de întrebare... ba chiar și de mirare... te ”minunezi”... și pe bună dreptate.
Însă la final, un lucru este cert:
Oamenii au valori și calități umane de nezdruncinat, cum ar fi prietenia, loialitatea, integritatea, dedicația, răbdarea. O pasiune infinită pentru muzică. Iubire și respect pentru publicul lor. (Apropo, spre deosebire de alte ”vedete”, știau că se află în România, au spus câteva cuvinte în românește, au afișat steagul românesc și la începutul și la sfârșitul spectacolului.) Mă gândesc că, pe lângă toate astea, au și multă recunoștință pentru că fac ceea ce fac: muzică!
Pentru că altfel nu cred că ar fi fost posibil să reziste tot acest timp. Ai nevoie de ancore puternice pentru a reuși, mai ales în lumea lor, unde mulți au probleme legate de orgoliu, mândrie, faimă, bani.

Mi se pare ireal!
Oamenii ăștia au iubit atât de mult muzica, încât au trecut peste toate celelalte! Au găsit o cale. Și mi se confirmă o dată în plus cât de important este în viață să faci ceea ce iubești. Să-ți urmezi visul! Să faci ceea ce faci cu pasiune.

Oamenii sunt atemporali, atât prin melodiile și mesajele pe care le creează și le transmit, cât și prin faptul că în ciuda greutăților cu care s-au confruntat într-o Germanie postbelică, au reușit să transcendă frica și ura de după cel de-al II-lea Război Mondial. Și au reușit să-și facă lumea și viața frumoasă, ceea ce este cu atât mai remarcabil!


Căteva concluzii (lecții de pus în practică) ar fi următoarele:

1. Totul depinde de tine! De mine! De fiecare în parte!
Cum spun deseori: nu este ușor, dar se merită!

2. Urmează-ți visul!
Habar nu ai unde poți fi peste 50 de ani... :)

3. Fiecare se află aici cu un rost!

4. Nu te mai compara!
Ce ar fi fost dacă cei de la Scorpions s-ar fi gândit că există deja suficiente formații rock, astfel încăt nu are rost să se mai apuce și ei să cânte. Lumea ar fi fost mult mai ”săracă” fără ei!

5. Fă ceea ce faci din toată inima! (din iubire!)
Pentru că ceea ce faci ar trebui să fie expresia iubirii în lume (oricât de mic și neimportant ți-ar putea părea lucrul pe care îl faci).
Noi pentru asta am venit aici, de fapt: Să fim expresia iubirii în lume!

. . . . . .

Comentarii

Dă share mai departe

Cititorii au apreciat...

Elena's Bookclub - ”De vorbă cu Ana Aslan”

Recomandarea de carte din această lună este ” De vorbă cu Ana Aslan ” interviu consemnat de Valentin Lipatti.  Această cărticică se găsește destul de greu în librării, dar atunci când o găsiți cu siguranță merită să o achiziționați, pentru că paginile ei ascund nu numai o româncă de talie mondială, o personalitate de top a lumii medicale internaționale, ci și multă înțelepciune, principii sănătoase de viață, precum credința, frumosul, integritatea, educația. Principii pe care le regăsim din ce în ce mai rar în ziua de azi, dar pe care dacă le-am alege în continuare să ne ghideze, ne-ar ajuta să ducem o viață plină de sens și de frumos. Interviul din această carte este structurat în trei părți, acesta fiind numărul întrevederilor dintre Valentin Lipatti și Ana Aslan, întrevederi care au avut loc în prima jumătate a anilor ’80 și s-au desfășurat la Institutul de Geriatrie și Gerontologie din București, precum și la locuința Anei Aslan, din Capitală. Deși prima parte este puțin mai tehnic

Îmi place de mine exact așa cum sunt

{Salvează ca fundal pentru calculator.} Îmi place de mine exact așa cum sunt. {Salvează ca fundal pentru telefon.}  

Viața e nașpa?

La o simplă căutare după cuvântul HEALTH = SĂNĂTATE (în engleză), 70% din fotografiile găsite pe un site de imagini sunt cu doctori, pastile și injecții. Eu asociam sănătatea cu bucuria, nu cu halate albe și pastile. De ce când ne gândim la sănătate, acum se face automat asociere cu pastilele?? iar nu cu starea de bine, ce are nu numai componentă fizică, ci și psihică și spirituală. Noi nu suntem numai carne: atomi, celule și organe. Noi suntem și SUFLET!  Unde este sufletul în această ecuație?!... Când vine vorba de sănătate, eu mă gândesc la soare, la stare de bine, la mișcare, la alimentație sănătoasă, la fructe și legume, la plante, la ceaiuri, la băut multă apă, la mers în natură, la stat cu picioarele pe pereți (la propriu și la figurat), la citit, la făcut lucruri care îți aduc bucurie, la zâmbit, la iubit, la trăit... Ce s-a întâmplat cu noi? Și ne mai mirăm că ne îmbolnăvim??... Păi, dacă pentru noi sănătatea vine dintr-o pastilă, o să fim mereu bolnavi! Sănătatea depinde de n