Treceți la conținutul principal

O floare roșie cu tulpina verde

Într-o zi un băiețel s-a dus la școală. Băiețelul era mic, iar școala era mare. Dar când băiețelul a văzut că intrarea în clasa lui se făcea printr-o ușă direct din curte a fost foarte fericit… iar școala nu i s-a mai părut atât de mare ca la început.

Într-o dimineață când băiețelul se afla în clasă, profesoara le-a spus copiilor:
-Astăzi o sa facem un desen.
-Grozav, a spus băiețelul, căci îi plăcea foarte mult să deseneze. Știa să deseneze o mulțime de lucruri: lei și tigri, pui și vaci, trenulețe și vapoare. Și și-a scos cutiuța cu creioane colorate și a început să deseneze…

Dar profesoara a zis:
-Așteptați! Nu începeți încă! Și a așteptat până când toți copiii au fost pregătiți.

-Acum o să desenăm o floare, a zis profesoara.

“Grozav” s-a gândit baiețelul, căci îi plăcea să deseneze flori. Și a început să deseneze flori frumoase, și le-a colorat în roz, portocaliu, albastru.

Dar profesoara le-a zis copiilor:
- Așteptați, vă voi arăta eu cum să colorați. Și a desenat o floare roșie cu o tulpină verde.
- Acum puteți începe, a zis profesoara.

Băiețelul a privit floarea profesoarei, apoi s-a uitat la floarea sa. A lui era mai frumoasă decât a profesoarei; dar n-a spus nimic. A întors doar pagina și a desenat o floare ca cea a profesoarei… Era roșie, cu o tulpină verde.

Într-o altă zi, când băiețelul intrase în clasă prin ușa din curte profesoara le-a spus copiilor:
- Astăzi o să facem ceva din argilă.
-Grozav, a spus băiețelul, căci îi plăcea să lucreze cu argila. Știa să facă tot felul de lucruri din argilă: șerpi și oameni de zăpadă, elefanți și camioane. Dar a așteptat până ce toți copiii au fost gata.

- Acum o să facem o farfurie, a zis profesoara.
„Grozav”, s-a gândit băiețelul căci îi plăcea să facă farfurii de toate formele și mărimile. Și a început să facă farfurii de toate formele și mărimile.
Dar profesoara le-a spus copiilor:
- Așteptați, vă arăt eu cum se face! Și le-a arătat cum să facă o farfurie adâncă.
- Așa! Acum puteți începe!, a zis profesoara.

Băiețelul s-a uitat la farfuria profesoarei și apoi la ale sale. Îi plăceau mai mult farfuriile lui, decât farfuria adâncă a profesoarei. Dar n-a spus nici un cuvânt. Și-a transformat farfuriile lui într-o bilă mare de argilă din care a făcut o farfurie adâncă și mare ca cea facută de profesoară.

Și foarte curând băiețelul a învățat să aștepte și să privească și să facă lucruri ca cele facute de profesoară, și foarte curând n-a mai facut nimic de unul singur.

Și s-a întâmplat într-o zi că băiețelul și familia lui s-au mutat într-o altă casă, într-un alt oraș. Și băiețelul a trebuit să meargă la școală. Școala cea nouă era și mai mare și nu mai avea nici o ușă prin care să intre direct din curte în clasa lui. Trebuia să urce niște trepte înalte și să meargă de-a lungul unui coridor lung până ajungea în clasa lui.

În prima zi de școală profesoara le-a zis copiilor:
- Astăzi o să facem un desen!
- Grozav, a zis băiețelul, și a așteptat să-i spună profesoara ce să facă…

Dar ea n-a zis nimic. S-a plimbat prin clasă. Când a ajuns lângă băiețel i-a spus:
- Tu nu vrei să desenezi?
- Ba da, a zis băiețelul. Ce desen facem?
- Nu știu până nu-l faci, a zis profesoara.
- Cum să-l fac? zise băiețelul.
- Cum îți place ție! răspunse ea.
- Să-l colorez cum vreau eu? a mai întrebat băiețelul.
- Cum vrei tu!, a fost răspunsul ei. Dacă toți ați face același desen și l-ați colora la fel, cum să știu eu cine l-a făcut?
- Nu știu, zise băiețelul.

Și a început să deseneze o floare roșie cu o tulpina verde…


Morala?
Creativitatea umană este un dar neprețuit. Îți aduci aminte de ușurința cu care puteai să îți imaginezi jocuri când erai copil, sau să vezi în jucaria de cârpe cea mai frumoasă păpușă din lume? Cine spune că floarea trebuie să aibă petale roșii și frunze verzi? Puterea de a fi creativi este ceea ce ne definește ca oameni.

Einstein spunea că “Mintea intuitivă este un dar sacru, iar mintea rațională este servitorul ei de încredere. Am creat o societate care onorează servitorul și a uitat darul. ”


după Jack Canfield



Comentarii

Dă share mai departe

Cititorii au apreciat...

Elena's Bookclub - ”De vorbă cu Ana Aslan”

Recomandarea de carte din această lună este ” De vorbă cu Ana Aslan ” interviu consemnat de Valentin Lipatti.  Această cărticică se găsește destul de greu în librării, dar atunci când o găsiți cu siguranță merită să o achiziționați, pentru că paginile ei ascund nu numai o româncă de talie mondială, o personalitate de top a lumii medicale internaționale, ci și multă înțelepciune, principii sănătoase de viață, precum credința, frumosul, integritatea, educația. Principii pe care le regăsim din ce în ce mai rar în ziua de azi, dar pe care dacă le-am alege în continuare să ne ghideze, ne-ar ajuta să ducem o viață plină de sens și de frumos. Interviul din această carte este structurat în trei părți, acesta fiind numărul întrevederilor dintre Valentin Lipatti și Ana Aslan, întrevederi care au avut loc în prima jumătate a anilor ’80 și s-au desfășurat la Institutul de Geriatrie și Gerontologie din București, precum și la locuința Anei Aslan, din Capitală. Deși prima parte este puțin mai tehnic

Elena's Bookclub - ”Despre omul frumos”

  Recomandarea de carte din această lună este ” Despre omul frumos ” de Dan Puric , o carte specială, care te provoacă la reflecție. ” Despre omul frumos ” este o colecție de povești, amintiri și interviuri cu și despre frumusețea interioară omului și a neamului românesc. Autorul ne atrage atenția că ” Lucrul cel mai important, în epoca pe care o trăim, este să avem capacitatea să recunoaștem Omul Frumos ”; mai ales acum când ” Omul Frumos nu mai este la modă. La modă este omul util, la modă este omul eficient. ” El ne îndrumă să descoperim sau să redescoperim trăsăturile omului frumos, prezentate cu măiestrie în cele 16 povestiri din această carte, în care adună subtile nuanțe ale frumosului și ne invită să le explorăm.  De asemenea, Dan Puric ne demonstrează că omul frumos poate fi găsit oriunde, în orice mediu. Este inutil să subliniem faptul că fiecare individ posedă un element care îi conferă frumusețe. Întrebarea este, alegem să cultivăm aspectele urâte sau frumoase din noi? Citi

A nu alege este tot o alegere

Recent am dat peste un citat al lui Carl Jung: ”În prezent educăm oamenii numai până în punctul unde își pot câștiga existența și se pot căsători, iar apoi educația se oprește cu desăvârșire, ca și cum o ținută mentală completă a fost obținută. Soluția la toate celelalte problemele complicate ale vieții sunt lăsate la discreția și ignoranța fiecărui individ. Nenumărate căsătorii nefericite și nechibzuite, nenumărate dezamăgiri profesionale se datorează, pur și simplu, lipsei de educație a adultului. Mulți oameni (bărbați și femei) își petrec astfel întreaga viață într-o completă ignoranță cu privire la cele mai importante lucruri... Adultul poate fi educat și poate răspunde într-un mod favorabil la educația individuală...” Întrebarea mea este: ”Și cine îi oprește?!...” Este vorba de alegerea fiecăruia. Fiecare este responsabil pentru bunăstarea sa, însă mulți rezumă aceasta la bani. Și confort (care nu este nici măcar confort, ci o rutină care dă un sentiment de siguranță,