Treceți la conținutul principal

”Nu am timp pentru o criză națională”

Art illustration by Cristina Ion.
Săptămâna trecută am ascultat conferința lui Marianne Williamson (care este transmisă și online).
Nu mai făcusem asta de multă vreme, dar am simțit că mi-ar fi de folos și pot spune că a fost o alegere foarte inspirată! În afară de faptul că mă liniștește să o ascult (pentru mine este un fel de balsam pentru suflet, de cele mai multe ori), în plus, mi-am primit și răspunsuri la unele întrebări ce mă frământau în ultima vreme.

Iată ideea care mi-a plăcut cel mai mult din toată conferința:

(Probabil unii dintre voi știți că în America au și ei problemele lor.)
În decursul unui important eveniment, care a avut loc la New York acum două săptămâni, o participantă i-a spus:
- Dar eu nu am timp pentru o criză națională! Am visele mele! Am atât de multe lucruri de făcut în acest moment... etc.

Marianne i-a răspuns:
- Când privești viața din punct de vedere spiritual, în momentul în care ceva foarte important/ colosal se întâmplă în viața ta, sau în țara ta, sau pe planetă și tu nu iei atitudine și nu faci nimic în privința asta, atunci poți fi sigură că nici visele tale nu au cum să se împlinească.

Și are perfectă dreptate. Dacă totul se duce de râpă, ce vise poți să-ți împlinești?!...
Nu toate evenimentele se încadrează în agenda noastră zilnică, conform planului nostru (cincinal eventual), însă trebuie să luăm lucrurile așa cum sunt (așa cum vin), să gândim în perspectivă și să luăm atitudine, să facem ceva (fiecare ce poate și cât poate) pentru că nu pică nimic din cer, iar apoi ne trezim cu niște rezultate din astea dezastruoase (gen alegerile din noiembrie, în cazul de față).

Dacă nu noi... atunci cine?! Dacă nu acum... atunci când?!

Noi am luat de-a gata democrația (așa cum era ea, mai șchiopătândă... mai șontâcă). Și de aceea se întâmplă acum ce se întâmplă. Cred totuși că, măcar în al 12-lea ceas, putem lua atitudine. Și, în același timp, am speranța că la următoarele alegeri, o să ne depășim starea de apatie (am auzit fel de fel de scuze cu privire la ”neparticipare”)... și vom ieși la vot! Toți!


P.S. - Cred că ar fi cazul să-ți faci timp pentru o criză națională, pentru că altfel s-ar putea să ai tot timpul să-ți trăiești viața dorind să o fi făcut!


Marianne Williamson este un conferențiar recunoscut internațional, activistă pentru pace și autoare de cărți bestseller, dintre care cele mai importante sunt: „A return to love”(Întoarcerea la iubire), „Everyday Grace”(Grația de fiecare zi), „The Gift of Change”(Darul schimbării). Printre alte lucrări, Williamson a organizat multe acte de caritate în America (unde trăiește), pentru oameni cu boli fatale (a fondat proiectul Angel Food, în Los Angeles). A pus totodată bazele campaniei în vederea formării unui Departament American pentru Pace.

Dacă doriți să vă înscrieți la conferințele ei săptămânale, o puteți face aici: http://marianne.com/livestream-tuesdays/


Comentarii

Dă share mai departe

Cititorii au apreciat...

Elena's Bookclub - ”Despre omul frumos”

  Recomandarea de carte din această lună este ” Despre omul frumos ” de Dan Puric , o carte specială, care te provoacă la reflecție. ” Despre omul frumos ” este o colecție de povești, amintiri și interviuri cu și despre frumusețea interioară omului și a neamului românesc. Autorul ne atrage atenția că ” Lucrul cel mai important, în epoca pe care o trăim, este să avem capacitatea să recunoaștem Omul Frumos ”; mai ales acum când ” Omul Frumos nu mai este la modă. La modă este omul util, la modă este omul eficient. ” El ne îndrumă să descoperim sau să redescoperim trăsăturile omului frumos, prezentate cu măiestrie în cele 16 povestiri din această carte, în care adună subtile nuanțe ale frumosului și ne invită să le explorăm.  De asemenea, Dan Puric ne demonstrează că omul frumos poate fi găsit oriunde, în orice mediu. Este inutil să subliniem faptul că fiecare individ posedă un element care îi conferă frumusețe. Întrebarea este, alegem să cultivăm aspectele urâte sau frumoase din noi? Citi

A nu alege este tot o alegere

Recent am dat peste un citat al lui Carl Jung: ”În prezent educăm oamenii numai până în punctul unde își pot câștiga existența și se pot căsători, iar apoi educația se oprește cu desăvârșire, ca și cum o ținută mentală completă a fost obținută. Soluția la toate celelalte problemele complicate ale vieții sunt lăsate la discreția și ignoranța fiecărui individ. Nenumărate căsătorii nefericite și nechibzuite, nenumărate dezamăgiri profesionale se datorează, pur și simplu, lipsei de educație a adultului. Mulți oameni (bărbați și femei) își petrec astfel întreaga viață într-o completă ignoranță cu privire la cele mai importante lucruri... Adultul poate fi educat și poate răspunde într-un mod favorabil la educația individuală...” Întrebarea mea este: ”Și cine îi oprește?!...” Este vorba de alegerea fiecăruia. Fiecare este responsabil pentru bunăstarea sa, însă mulți rezumă aceasta la bani. Și confort (care nu este nici măcar confort, ci o rutină care dă un sentiment de siguranță,

Provocare pentru 7 zile: vorbeşte-i de bine pe cei din jur

Să vezi partea colorată a lucrurilor când toţi se încăpăţânează să-ţi arate nuanţele cenuşii nu e tocmai uşor. Mai ales când vine vorba de oameni, defectele sunt tolerate cu greu în lumea de astăzi, atât de competitivă, cu nuanţe uşor egoiste şi perfecţioniste. Dar hai să privim dincolo de partea mai puţin fermecătoare a oamenilor de lângă noi! Cum ar fi dacă pentru câteva zile am uita de “latura întunecată” şi am gândi doar de bine despre cei pe care îi întâlnim? Pentru o săptămână, uită de criticile deseori gratuite aduse celor din jur şi înlocuieşte-le cu vorbe de încurajare şi zâmbete. Pe scurt, te provoc ca timp de 7 zile să-i vorbeşti pe ceilalţi doar de bine. Dacă ţi se pare prea greu să găseşti ceva bun la anumite persoane, măcar evită să le vorbeşti de rău şi să atragi atenţia asupra punctelor lor slabe. E clar că nu toată lumea poate să iubească pe toată lumea, iar conflictele şi diferendele sunt, până la urmă, inevitabile. Însă asta nu înseamnă că trebuie să jude