Articol de Cristina Tomescu.
Ce reuşeşte să ne
“bage în transă” cel mai mult când suntem acasă, după o zi de muncă? - Televizorul!
În starea alfa suntem deosebit de predispuşi spre acceptarea unor sugestii făcute cu abilitate, fiind primul nivel al hipnozei și s-a demonstrat că după doar un minut de privit la TV, deja intrăm
în acestă frecvenţă a undelor cerebrale! În acel moment dialogul nostru
interior tinde să devină mai lent, iar noi ne lăsăm dirijaţi de imagini, contrar
intenţiei noastre conştiente.
Ai mai jos imaginea
undelor cerebrale
Eldon Tylor, in cartea
"Programarea mentala", ne invită să facem o analogie şi să ne
imaginăm un gard cu ochiuri de sârmă. O porţiune a gardului are ochiuri mai
mici si mai dese, o porţiune are ochiuri mai mari şi mai rare şi apoi o porţiune
spaţii şi mai mari în plasa de gard.
Ochiurile mici
reprezinta undele Beta, cele mijlocii – undele Alfa şi cele mari – undele
Theta.
Cu cât ochiurile de
gard sunt mai mici , mai strânse, cu atat permit mai puţin să intre sau
să iasă ceva din curte. Cu cât ochiurile sunt mai mari, cu atât pot traversa
pe acolo păsări, pisici drăguţe, dar şi şobolani, dihori, vulpi, etc.
Cu cât suntem mai
relaxaţi, în unde alfa sau theta, cu atât ne deconectăm mai mult de la
realitatea înconjurătoare, cu atât informaţia ajunge mai rapid la noi.
Lăsăm garda jos, iar stimulii pe care îi primim trec de bariera conştientă,
direct în subconştient. Avem chiar şi un câştig imediat, căci se eliberează
endorfină – sistemul natural de sedare a corpului – şi ai o senzaţie plăcută.
Televizorul vinde
credinţe, atitudini şi … gripă, că e de sezon. Ciuperca piciorului poate să mai
aştepte până la primăvară măcar, acum altă afecţiune e cap de afiş.
Controlul minţii
asupra trupului e foarte puternic. Poate aţi văzut deja demonstraţii de hipnoză
în care s-a sugerat subiectului că are o arsură pe brat şi a apărut
imediat o pustulă sau o rană uşoară. Cu o simplă aluzie făcută cuiva
aflat într-o stare potrivită, poţi face un nas să curgă sau un cap să se simtă
greu şi înfundat.
Puterea sugestiei şi
psihologia conformării sunt foarte des folosite în marketingul agresiv de
promovare la TV a unor produse de sezon. Eldon Tylor ne întreabă: “Câtă boală
crezi că e vândută, pentru a crea piaţa care cumpără tratamentul?”
Si atunci te îndemn să
nu îţi pierzi vigilenţa şi starea de prezenţă conştientă când te uiţi la
reclamele tv, să înţelegi mesajul, să nu te panichezi când auzi că virusul
gripei face ravagii, şi să analizezi bine situaţia înainte de a alerga la
farmacie după medicamente sau vaccin antigripal.
***
Sursă: www.QuantumCoaching.ro
De asemenea, undele cerebrale alfa ne facilitează creşterea creativităţii, liniştea, fericirea, poți afla mai multe detalii aici.
Comentarii
Trimiteți un comentariu