Treceți la conținutul principal

Simboluri și credințe


Trăim vremuri ciudate. Teamă, contradicție și confuzie sunt primele cuvinte care-mi vin în minte pentru a descrie ce se întâmplă în ultimele săptămâni.
Fără un simț puternic de a discerne, situația este foarte dificilă, de fapt situația este dificilă oricum. Însă dacă putem dobândi o cât de puțină claritate în plus este un mare câștig.
În acest context, astăzi voi scrie despre simboluri și credințe.

Cine mă cunoaște știe că nu sunt adepta amuletelor, pentru că ele înseamnă slăbiciune, înseamnă să dau eu toată puterea mea unui obiect străin de mine. Ce se întâmplă dacă pierd obiectul respectiv? În absența acelui obiect rămân fără putere (sau mai bine zis, așa cred), ceea ce este fals pentru că puterea mea este în interior și ea este în continuare acolo. Însă dacă eu nu cred asta este ca și cum nu ar fi, pentru că mă voi comporta sau voi acționa în consecință (eventual crezând că ghinionul s-a abătut asupra mea... însă eu nu cred în noroc și, implicit, nici în ghinion...)

Simboluri și superstiții
Cu simbolurile însă lucrurile stau puțin diferit... șamanii s-au folosit de simboluri dintotdeauna, pentru a-și spori puterea interioară. Unele simboluri țin de subconștientul colectiv (ne-au fost transmise din generație în generație prin tradițiile și credințele specifice spațiului cultural din care facem parte), în timp ce pe altele ni le-am ales singuri în mod conștient sau inconștient.
E de preferat însă să începem să fim puțin mai atenți și să începem să ne ”scuturăm” puțin câte puțin mintea de ”balastul” ce ne trage în jos. Este important să mai facem câte o selecție măcar din când în când... așa ca la o curățenie de primăvară și să renunțăm la credințe învechite, care au fost necesare supraviețuirii strămoșilor noștri, dar nouă nu ne mai sunt de folos.

Fii sceptic!
Cum putem face asta?... Le punem sub semnul întrebării!
Concret ar putea să sune cam așa:
- ”Este adevărat?
- ”Este întotdeauna și 100% adevărat?
- ”Această credință îmi este de folos?”
- ”Acest lucru mă ajută?”

Apropo, același mecanism îl putem folosi și în ceea ce privește convingerile limitative pe care le avem în legătură cu noi înșine, iar când te surprinzi spunându-ți:
- ”Nu știu să...”
- ”Nu mă pricep la...”
- ”Nu merit să...”
- ”Nu sunt suficient de...”
întreabă-te: -”Este adevărat?”, ”Este întotdeauna și 100% adevărat?

Întotdeauna spun: FII SCEPTIC! Unele lucruri ți se potrivesc, altele nu! Intuiția ta știe întotdeauna răspunsul! Știe întotdeauna ce este bun pentru tine și ce nu. Din păcate, ne-am îndepărtat atât de mult de noi, încât nu mai știm să facem asta. Ceea ce este bun pentru alții nu este neaparat bun și pentru tine! Nu există rețete universal valabile! De aceea este important să discerni și să alegi! Mereu! Și astfel, printre altele, ai ocazia să nu mai fii prizonierul unor superstiții de genul:
- mi-a tăiat pisica calea, așa că... o să am ghinion;
- nu mă întorc din drum (chiar dacă mi-am uitat ochelarii) pentru că o să-mi meargă rău toată ziua;
- marți/ 13 sau marți 13 sau vineri 13 sau habar nu mai am... numai 13 să nu fie, pentru că iarăși este rost de ghinion, 3 ceasuri rele sau ce-o mai fi...
- nu dăm bani lunea, că o să dăm bani toată săptămâna;
- să nu cumva să avem o zi proastă lunea, că așa o să fie toată săptămâna.
Iar lista cu siguranță este mult mai lungă - mai adăugați voi...

De ce se adeveresc ”profețiile” personale?
Hai să vedem care e mecanismul din spate și de ce chiar se adeveresc aceste ”profeții” personale.
Pentru că noi CREDEM în ele! Pentru că suntem CONVINȘI că așa va fi! Iar convingerile deja merg la un nivel și mai profund, avându-și rădăcinile în subconștientul nostru. Și dacă ținem cont de faptul că de multe ori vine subconștientul colectiv ancestral să întărească aceasta... ei bine atunci chiar avem 90% ”rată de succes” ca lucrurile să se întâmple. De aceea este nevoie să depunem un minim de efort pentru a ne elibera de ele. Iar cel mai simplu lucru pe care îl putem face este SĂ ALEGEM! Să alegem altceva! Să alegem să vedem lucrurile în mod diferit! Să alegem să punem lucrurile sub semnul întrebării! Deoarece, cu fiecare dată când facem acest lucru, slăbim forța pe care această superstiție/ convingere o are asupra noastră. Însă trebuie să fim conștienți de toate acestea. Trebuie să ne dăm seama că se întâmplă. Trebuie să ieșim de pe ”pilot automat”. Iar dacă o convingere nu ne este de folos, pur și simplu să renunțăm la ea. Pentru că dacă ceva nu mă ajută sau, din contră, îmi creează o zi neplăcută, de ce aș vrea să păstrez acea convingere?!...
Este adevărat, schimbarea nu are loc peste noapte, însă nu e nevoie să dureze ani... Este nevoie doar să fim prezenți/ să fim conștienți, să alegem altceva și să punem sub semnul întrebării convingerea/ superstiția respectivă.
Consecvența duce la o rată de succes de 100%.

Simboluri care ne ajută
Așa cum există convingeri și simboluri care nu ne sunt de folos, tot așa există și altele care ne ajută:
- de exemplu credem că un trifoi cu 4 foi ne aduce noroc;
- porumbelul alb simbolizează pacea;
- cifra 8 sau infinitul reprezintă prosperitate și viață lungă;
- spirala este simbol al vieții, evoluției și transformării;
- floarea vieții (unul dintre cele mai des întâlnite simboluri tradiționale românești) simbolizează perfecțiunea și armonia;
- crucea este unul din semnele primei scrieri din lume, simbol al nemuririi, care mai apoi, la creștini, a devenit simbol al învierii și semn al protecției divine.
Simbolurile care ne sunt de folos, putem să le întărim pentru a ne ajuta și mai mult. Pentru că ”simbolurile mă ajută să absorb energia intențiilor mele” (Dr. Sue Morter, autor și speaker internațional).

Puterea stă în credință
Cineva îmi spunea să nu mă încred în cruce, pentru că puterea este la mine. Iar asta este perfect adevărat. Crucea fără credință, nu valorează prea mult. De asemenea, cred că nu trebuie să ne punem baza într-un simbol, ci în Dumnezeu. Însă dacă acest simbol mă poate ajuta să-mi concentrez credința într-un singur punct, dacă acest simbol prin faptul că poartă în el o încărcătură energetică adunată de-a lungul a mii de ani, de ce nu m-aș folosi de acest lucru?!... Prea puțini dintre noi știm că simbolul crucii a fost folosit cu mult timp înainte de era creștină și precum floarea vieții sau spirala poartă o importantă încărcătură energetică în sine, fie că suntem sau nu conștienți de asta. Cu toate acestea, îmi mențin părerea că fără credință puterea sa este nesemnificativă.
Și pentru că sunt curioasă din fire, am căutat și am ”descoperit” o mulțime de lucruri interesante despre cruce, acest simbol devenit banal.

Însă despre toate acestea vă voi povesti pe îndelete într-un articol viitor.

Update: Continuarea aici și aici.


Sursă [foto]

Comentarii

Dă share mai departe

Cititorii au apreciat...

Elena's Bookclub - ”Pacea poate fi întâlnită la fiecare pas

  Recomandarea de carte din această lună este ” Pacea poate fi întâlnită la fiecare pas - Calea lucidității practicată în viața de zi cu zi” de Thich Nhat Hanh ” Pacea poate fi întâlnită la fiecare pas ” este o carte a reamintirii, spunea Arnold Kotler. Scrisă cu eleganță și claritate, ea conține comentarii și meditații, anecdote personale și povești din experiența lui Thich Nhat Hanh ca activist pentru pace, ca maestru și lider al comunității oferind o perspectivă profundă despre modul în care pacea poate fi cultivată în fiecare aspect al vieții noastre. Cartea ne învață să devenim conștienți de relațiile noastre cu ceilalți și cu lumea din jur, să apreciem frumusețea, fără a ignora totuși și părțile mai puțin frumoase. Thich Nhat Hanh oferă exerciții simple de creștere a clarității mentale și fizice prin respirație conștientă, aducând stări de pace și bucurie aici și acum. Din introducere: Thich Nhat Hanh s-a născut în centrul Vietnamului în anul 1926 şi a fost hirotonisit ca şi că

Provocare pentru 7 zile: vorbeşte-i de bine pe cei din jur

Să vezi partea colorată a lucrurilor când toţi se încăpăţânează să-ţi arate nuanţele cenuşii nu e tocmai uşor. Mai ales când vine vorba de oameni, defectele sunt tolerate cu greu în lumea de astăzi, atât de competitivă, cu nuanţe uşor egoiste şi perfecţioniste. Dar hai să privim dincolo de partea mai puţin fermecătoare a oamenilor de lângă noi! Cum ar fi dacă pentru câteva zile am uita de “latura întunecată” şi am gândi doar de bine despre cei pe care îi întâlnim? Pentru o săptămână, uită de criticile deseori gratuite aduse celor din jur şi înlocuieşte-le cu vorbe de încurajare şi zâmbete. Pe scurt, te provoc ca timp de 7 zile să-i vorbeşti pe ceilalţi doar de bine. Dacă ţi se pare prea greu să găseşti ceva bun la anumite persoane, măcar evită să le vorbeşti de rău şi să atragi atenţia asupra punctelor lor slabe. E clar că nu toată lumea poate să iubească pe toată lumea, iar conflictele şi diferendele sunt, până la urmă, inevitabile. Însă asta nu înseamnă că trebuie să jude

Tu pentru ce ești recunoscător astăzi?

Obișnuiți cu un minim de confort în viața de zi cu zi și în "fuga" fără sfârșit spre nu se știe ce, de multe ori uităm să fim recunoscători pentru ceea ce avem în viața noastră, pentru lucruri (acum devenite banale) pe care le luăm de-a gata și de care uităm complet, fără a ne trece măcar prin cap să le mai apreciem, dar care pentru bunicii noștri și poate chiar pentru părinții noștri reprezentau un lux. Probabil te întrebi: "Despre ce o fi vorba?"... Poate fi vorba despre banalul curent electric, care de mult nu mai reprezintă o noutate și cu atât mai puțin un motiv de entuziasm, dar care la apăsarea unui simplu întrerupător ne luminează casa, astfel încât să nu fim nevoiți să stăm și să citim la lumina lămpii sau lumânării (eventual deteriorându-ne vederea din cauza asta), datorită căruia putem să ne uităm la televizor (nu că ar fi cine știe ce pierdere, dacă nu am face-o), datorită căruia putem să lucrăm la calculator, putem să ne conectăm la internet cu l