Treceți la conținutul principal

#3 Elena’s Bookclub - ”Am murit și m-am descoperit pe mine”


Recomandarea de carte pentru această lună este


În această biografie profund inspirată, Anita Moorjani povestește cum, după ce a suferit de cancer timp de patru ani, organele ei aproape că și-au încetat activitatea, copleșite de celulele maligne care se răspândiseră în tot corpul. Odată intrată în comă, ea a trăit o experiență în apropierea morții cu totul extraordinară, în timpul căreia a înțeles măreția spirituală a ființei sale... dar și cauzele reale ale bolii ei. După ce și-a revenit din comă, starea ei de sănătate s-a îmbunătățit atât de repede încât a fost externată din spital după numai câteva săptămâni, fără să mai aiba vreo urmă de cancer în corp.

Povestea Anitei este cea mai bună dovadă a adevărului potrivit căruia noi avem puterea şi înţelepciunea interioară de a depăşi orice situaţii adverse din viaţă, fiind ea însăşi o dovadă vie în acest sens.

De asemenea, cartea de față dovedește dincolo de orice îndoială că noi suntem ființe spirituale care trăiesc o experiență umană... și că suntem cu toții UNU.


 Fragmente:
* ”Eu cred că marile adevăruri ale universului nu se găsesc în lumea exterioară și nu pot fi aflate prin studierea stelelor și a planetelor, ci sălășluiesc înlăuntrul nostru, în măreția sublimă a minții și sufletului nostru. Până când nu vom înțelege ce anume există în interiorul nostru, noi nu vom putea înțelege cu adevărat nici ceea ce există în lumea exterioară.”

* ”Noi nu cunoaştem decât acele crâmpeie din realitate asupra cărora ne focalizăm cele cinci simţuri şi nu putem înţelege cu adevărat decât ceea ce ne este familiar.”

* “Cu această ocazie, am înțeles că nu voi putea găsi vreodată adevărata bucurie și fericire decât iubindu-mă pe mine însămi, interiorizându-mă, urmându-mi inima și făcând lucrurile care îmi plac cu adevărat. Am descoperit astfel că atunci când mi se pare că m-am rătăcit și că nu îmi mai găsesc direcția în viață, adevărata semnificație a acestei stări este că am uitat de mine însămi, că nu mai sunt conectată la esența mea și la menirea pe care am venit să o îndeplinesc în această lume. Acest lucru tinde să se întâmple ori de câte ori nu îmi ascult vocea interioară și când îmi cedez puterea lumii exterioare, cum ar fi reclamele TV, ziarele, marile companii de medicamente, opiniile celorlalți oameni, convingerile culturale și sociale, etc.”

* ”Am înțeles atunci că întregul cosmos este viu, dinamic și conștient. De aceea, fiecare gând, fiecare emoție și fiecare acțiune a mea cât timp mă manifest în corpul meu fizic influențează această Totalitate. în acea lume a Unității, întregul Univers mi s-a părut a fi o simplă extensie a mea. Această realizare mi-a schimbat dramatic perspectiva asupra vieții. Cu această ocazie, am înțeles că noi ne cocreăm lumea și viața prin emoțiile, gândurile și acțiunile noastre.”


Dacă îți dai voie, această carte impresionantă îți poate schimba viața. 

Cartea o puteți găsi aici.

Lectură plăcută!


Vă aștept impresiile și comentariile pe grup:


Comentarii

Dă share mai departe

Cititorii au apreciat...

Elena's Bookclub - ”Pacea poate fi întâlnită la fiecare pas

  Recomandarea de carte din această lună este ” Pacea poate fi întâlnită la fiecare pas - Calea lucidității practicată în viața de zi cu zi” de Thich Nhat Hanh ” Pacea poate fi întâlnită la fiecare pas ” este o carte a reamintirii, spunea Arnold Kotler. Scrisă cu eleganță și claritate, ea conține comentarii și meditații, anecdote personale și povești din experiența lui Thich Nhat Hanh ca activist pentru pace, ca maestru și lider al comunității oferind o perspectivă profundă despre modul în care pacea poate fi cultivată în fiecare aspect al vieții noastre. Cartea ne învață să devenim conștienți de relațiile noastre cu ceilalți și cu lumea din jur, să apreciem frumusețea, fără a ignora totuși și părțile mai puțin frumoase. Thich Nhat Hanh oferă exerciții simple de creștere a clarității mentale și fizice prin respirație conștientă, aducând stări de pace și bucurie aici și acum. Din introducere: Thich Nhat Hanh s-a născut în centrul Vietnamului în anul 1926 şi a fost hirotonisit ca şi că

Provocare pentru 7 zile: vorbeşte-i de bine pe cei din jur

Să vezi partea colorată a lucrurilor când toţi se încăpăţânează să-ţi arate nuanţele cenuşii nu e tocmai uşor. Mai ales când vine vorba de oameni, defectele sunt tolerate cu greu în lumea de astăzi, atât de competitivă, cu nuanţe uşor egoiste şi perfecţioniste. Dar hai să privim dincolo de partea mai puţin fermecătoare a oamenilor de lângă noi! Cum ar fi dacă pentru câteva zile am uita de “latura întunecată” şi am gândi doar de bine despre cei pe care îi întâlnim? Pentru o săptămână, uită de criticile deseori gratuite aduse celor din jur şi înlocuieşte-le cu vorbe de încurajare şi zâmbete. Pe scurt, te provoc ca timp de 7 zile să-i vorbeşti pe ceilalţi doar de bine. Dacă ţi se pare prea greu să găseşti ceva bun la anumite persoane, măcar evită să le vorbeşti de rău şi să atragi atenţia asupra punctelor lor slabe. E clar că nu toată lumea poate să iubească pe toată lumea, iar conflictele şi diferendele sunt, până la urmă, inevitabile. Însă asta nu înseamnă că trebuie să jude

Tu pentru ce ești recunoscător astăzi?

Obișnuiți cu un minim de confort în viața de zi cu zi și în "fuga" fără sfârșit spre nu se știe ce, de multe ori uităm să fim recunoscători pentru ceea ce avem în viața noastră, pentru lucruri (acum devenite banale) pe care le luăm de-a gata și de care uităm complet, fără a ne trece măcar prin cap să le mai apreciem, dar care pentru bunicii noștri și poate chiar pentru părinții noștri reprezentau un lux. Probabil te întrebi: "Despre ce o fi vorba?"... Poate fi vorba despre banalul curent electric, care de mult nu mai reprezintă o noutate și cu atât mai puțin un motiv de entuziasm, dar care la apăsarea unui simplu întrerupător ne luminează casa, astfel încât să nu fim nevoiți să stăm și să citim la lumina lămpii sau lumânării (eventual deteriorându-ne vederea din cauza asta), datorită căruia putem să ne uităm la televizor (nu că ar fi cine știe ce pierdere, dacă nu am face-o), datorită căruia putem să lucrăm la calculator, putem să ne conectăm la internet cu l